طی حکم صادره از طرف دکتر "سید محمد‌امین قانعی‌راد" رییس انجمن جامعه‌شناسی ایران، دکتر "مجتبی ترکارانی" برای مدت 3 سال دكتر مجتبي تركاراني به ریاست دفتر دانشگاهی انجمن در لرستان منصوب شد.

انجمن جامعه‌شناسی ایران که از سال 1370 آغاز به فعالیت نموده و هدف از فعالیت‌های این انجمن، توسعه و گسترش فعالیت‌های علمی تحقیقاتی‌، تولید و ترویج دانش جامعه‌شناختی و بسط و گسترش علمی‌سازی روابط انجمن در اجتماع علمی و جامعه است.

همچنین از سیاست‌های انجمن جامعه‌شناسی ایران؛ ارائه خدمات علمی‌آموزشی و پژوهشی به بخش خصوصی و دولتی، گسترش تعامل علمی با نهادهای سیاست‌گذاری‌، برنامه‌ریزی واجرایی کشور و برگزاری گردهمایی‌های علمی‌– تخصصی در سطوح محلی، ملی و بین‌المللی می‌باشد.

دفتر انجمن جامعه‌شناسی لرستان پس از سال‌ها عدم فعالیت، با پی‌گیری‌های صورت گرفته توسط مدرسان دانشگاه و دانش‌آموختگان علوم اجتماعی، هفته گذشته با حضور دکتر قانعی‌راد در خرم‌آباد افتتاح و به صورت رسمی شروع به فعالیت نمود.

دكتر مجتبی ترکارانی، داراری مدرک دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران، اصالتاً اهل شهرستان پلدختر و كارمند شركت مخاربات استان لرستان مي‌باشد.

نخستین جلسه دفتر دانشگاهی انجمن جامعه‌شناسی لرستان برگزار شد

اولين جلسه دفتر دانشگاهی انجمن جامعه شناسی لرستان شنبه 8 خرداد‌ماه 1395 درخانه تشکل‌های مردم‌نهاد واقع در موزه میرملاس خرم‌آْباد برگزار شد.

در این جلسه که 7 نفر از اعضای شورای مدیریت دفتر دانشگاهی حضور داشتند، پیرامون نحوه فعالیت انجمن اعم از چارچوب اصلی‌، شرح وظایف، چگونگی اثر‌بخشی فعالیت‌ها و پی‌گیری برنامه‌های این انجمن و به طور کلی اهداف و چشم‌اندازهای پیش روی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در پایان این نشست، حسن اسماعیل‌زاده به عنوان مسئول پژوهش، علی‌رضا طهماسبیان پشتیبانی، حسن بابایی مشاور، میثم هاشمی مدیر گروه فضای مجازی، مهیار صادقی دبیر و روابط عمومی و نرگس پیر‌حیاتی بازرس و ملکی‌صادقی مسئول کارگروه مطالعات زنان منصوب شدند.

قابل ذكر است قرار است از این پس جلسات هماهنگی دفتر دانشگاهی انجمن جامعه‌شناسان لرستان در جهت پی‌گیری برنامه‌های پیش‌بینی شده هر 15 روز یک‌بار با حضور اعضای دفتر برگزار شود.

منبع: پايگاه خبري يافته