دکتر شیرین احمد نیا، عضو هیئت مدیره انجمن جامعه شناسی ایران، روز چهارشنبه 22 دی ماه 1395 در دفتر مازندران انجمن جامعه شناسی ایران در بابلسر حضور یافت. وی در ابتدای این نشست خاطرنشان کرد دلیل حضورش، آشنایی بیشتر و از نزدیک با دفتر مازندران انجمن جامعه شناسی ایران و آگاهی از نقطه نظرات حاضرین محترم است تا بتوان زمینه های مناسبتری را برای بهبود فعالیتها و اقدامات در آینده فراهم آورد.

در ادامه این نشست، دکتر یعقوب فروتن، مدیر دفتر مازندران انجمن جامعه شناسی ایران، ضمن تشکر و قدردانی از دکتر شیرین احمدنیا به وی خیرمقدم گفت و افزود: شایسته است از مدیر محترم دفاتر استانی انجمن جامعه شناسی ایران، دکتر سیامک زند رضوی که ایده اولیه برگزاری این نشست را پیشنهاد کرده بود، نیز تشکر و قدردانی نمایم.سپس، گزارش کوتاهی از فعالیتها و سمینارهای انجام شده ارائه گردید.

در بخش دیگر این نشست دکتر فروتن از حاضرین خواست تا نقطه نظرات خود را مطرح نمایند. دکتر احمد رضایی، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران پیشنهاد کرد که بهتر است انجمن جامعه شناسی ایران برخی از برنامه ها و همایشهای خود را در استانهای کشور برگزار کند. سپس، معصومه محمودیان، دانشجوی دوره دکتری گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران با اشاره به اهمیت عضویت در انجمنهای علمی گفت: فرآیند عضویت در انجمن جامعه شناسی ایران تسهیل شود و بهمین منظور پیشنهاد می‌شود که اقدامات لازم برای تکمیل فرمها و مدارک مورد نیاز متقاضیان عضویت در دفاتر استانی انجام گیرد تا پس از صدور کارت عضویت از سوی انجمن جامعه شناسی ایران، از طریق همین دفاتر استانی در اختیار متقاضیان قرار گیرد. در ادامه، مینا شجاعی یکی دیگر از دانشجویان دوره دکتری گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران نیز خاطرنشان کرد باتوجه به اینکه برای برخی علاقمندان در شهرستانها این امکان وجود ندارد که در سمینارها و سایر برنامه های مهم انجمن جامعه شناسی ایران در تهران حضور یابند، بنابراین بهتر است تمهیداتی مثلا از طریق ویدئو کنفرانس فراهم آید تا نیازهای این علاقمندان نیز تامین گردد.

در پایان این جلسه، دکتر فروتن ضمن اظهار امیدواری نسبت به برگزاری این قبیل نشستهای مهم و مفید در طول ترم تحصیلی به منظور فراهم آمدن شرایط بهتر برای مشارکت اساتید و دانشجویان علاقمند، مجددا از حضور دکتر شیرین احمد نیا، عضو محترم هیئت مدیره انجمن جامعه شناسی ایران و سایر حاضرین تشکر و قدردانی کرد.