IMG 2755سومین نشست از سلسه نشست ‌های فراز و فرود رشته مطالعات زنان در تاریخ 19 آبان ماه1393 در محل  دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و در سالن کنفرانس انجمن جامعه شناسی ایران توسط گروه علمی- تخصصی مطالعات زنان و با حضور برخی اساتید، دانشجویان و علاقه مندان برگزار شد. در این جلسه زهره معینی  گزارشی از دو نشست گذشته ارائه کرد.

 همچنین دکتر سوسن باستانی از اعضای هیات علمی گروه مطالعات زنان دانشگاه الزهرا و به عنوان نماینده معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این نشست حضور داشت.

در ادامه این نشست زهره معینی پرسش ‌هایی درباره نقش معاونت امور زنان در کمک به حل مسائل رشته مطرح کرد.

دکتر سوسن باستانی با بیان این که متولی اصلی رشته های دانشگاهی وزارت علوم می­باشد گفت: معاونت امور زنان توان ورود به برنامه ‌های درسی رشته های دانشگاهی را ندارد و این کار در حیطه اختیارات وزارت علوم است، وی در ادامه گفت: بیشتر به قصد شنیدن مسائل و مشکلات موجود در نشست حضور پیدا کرده است و معاونت از نظر قانونی متولی این رشته نیست و درباره برنامه ‌ها، هر دانشگاهی نیاز به جلسات جداگانه آسیب‌ شناختی دارد.

ایشان همچنین در پاسخ به این سوال که معاونت تا چه حد از فارغ ‌التحصیلان این رشته کمک می ‌گیرد گفت: بیشتر همکاران ما در این حوزه فارغ‌ التحصیلان رشته ‌های جامعه‌ شناسی و جمعیت‌ شناسی هستند و ما بیشتر در نظر داریم که امکان حضور کارشناسان این رشته را در سازمان‌ های مختلف، که واقعا نیاز هم وجود دارد، فراهم شود.

دکتر باستانی با اشاره به فعالیت های معاونت بیان کرد: کارگروهایی ایجاد شده و تلاش شده به محورهای آموزش، سلامت و اشتغال زنان سرپرست خانوار مورد بررسی قرار گیرد. وی گفت تلاش خواهد شد وضعیت فارغ التحصیلان رشته مطالعات زنان مورد بررسی قرار گرفته و از تخصص آنها در امور زنان استفاده شود.

این نشست با پرسش و پاسخ بین حاضرین و دکتر باستانی پایان یافت.