photo 2016 02 20 14 49 46جلسه روز چهارشنبه مورخ 28 بهمن ماه 1394 گروه جامعه شناسی تفسیری انجمن جامعه شناسی ایران به موضوع نقد و بررسی کتاب «نظریه های مردانگی» اختصاص داشت و با حضور دکتر علی یعقوبی، نویسنده کتاب و مدیر گروه تفسیری و جمعی از اعضای انجمن و علاقمندان برگزار شد.

در این نشست که به نقد کتاب نظریه های مردانگی نوشته دکتر علی یعقوبی و با حضور نویسنده برگزار شد، ابتدا دبیر گروه ضمن خیر مقدم به میهمان مدعو از استان گیلان، به معرفی وی پرداخت.

سپس دکتر علی یعقوبی پس از بیان مساله، به ییان چکیده ای از محتوای کتاب و دسته بندی نظریات فمینیستی، نقد آنها و ضرورت پرداختن به نظریه های مردانگی در بنا و بستر اجتماعی کنونی پرداخت.

مدیر گروه علوم اجتماعی دانشگاه گیلان بحث خود را بر آن دسته نظریاتی در باب جنسیت، زنانگی و مردانگی متمرکز نمود که در مکتب کنش متقابل نمادین و در قالب دیالکتیک تکمیلی گورویچی مطرح است. در این راستا به نظریات انگلس، وبر، سیمل، مید، کمپل و کیمل اشاره شد. سپس دکتر تنهایی مدیر گروه تفسیری توضیحاتی را پیرامون نسبت میان فمینیسم و پارادایم تفسیری بیان نمود. پایان بخش این نشست پرسش و پاسخ حضار با میهمان مدعو و مدیر گروه بود.

photo 2016 02 20 14 49 51گفتنی است تقدیر نامه و هدیه ای به پاس میزبانی شایسته دکتر یعقوبی و همکارانشان از گروه تفسیری اجا در گیلان، بویژه سرکار خانم پیرو نذیری از اساتید دانشگاه فرهنگیان گیلان و عضو شورای مدیریت گروه تفسیری، توسط مدیر گروه تقدیم ایشان شد.

نشست تا ساعت 17پایان یافت