نشست ایلام 96.3.30.2 روز سه شنبه مورخ 30 خرداد 1396 «نشست تخصصی برنامه‌ دولت دوازدهم در حوزه‌ آسیب های اجتماعی استان ایلام» در محل سالن اجتماعات استانداری با همکاری دانشگاه ایلام، دفتر دانشگاهی انجمن جامعه شناسی ایران در دانشگاه ایلام و با حضور جمعی از صاحب نظران حوزه مسایل اجتماعی این استان برگزار شد.

در آغاز این نشست، دکتر مهرعلیزاده، مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام به عنوان میزبان این نشست، مباحثی را در خصوص زمینه های کلان و خُرد آسیب‌های اجتماعی و عزم دولت در جهت برطرف نمودن آن‌ها بیان کرد.

او گفت: نگاه دولت دوازدهم به پژوهشگران مسایل اجتماعی نه از منظر اپوزسیون است و نه زینه المجالس بلکه با ایمان به تاثیر کاربست های پژوهشی در حل مشکلات اجتماعی، دست یاری خویش را به سمت پژوهشگران دراز کرده است.

مهر علیزاده ضمن برشمردن برنامه های متعدد دولت، به طرح نظام گردآوری اطلاعات به شکل مداخله محور و محلی در قالب مرکز رصد اجتماعی اشاره نمود.

در ادامه‌ جلسه دکتر مهدیزاده، معاون پژوهشی دانشگاه ایلام، دکتر قاسمی، مدیر دفتر دانشگاهی انجمن جامعه شناسی و سایر صاحب نظران با ارائه  دیدگاههای خود به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

نشست ایلام 96.3.30.1تصویب مرکز رصد اجتماعی در استان ایلام یکی از پیشنهادهایی بود که اعضا طرح و از استانداری درخواست نمودند که در راستای اجرایی نمودن آن اقدام نماید. مبنای این پیشنهاد، ناهمگونی اطلاعات وآمارهای مربوط به مسایل اجتماعی استان و تنگاهای اداری موجود بر سر راه پژوهشگران جهت دستیابی به این اطلاعات می باشد .

در پایان این نشست دفتر دانشگاهی انجمن جامعه شناسی در دانشگاه ایلام  و دانشگاه ایلام آمادگی خود را جهت ارائه خدمات علمی و پژوهشی در راستای برنامه های مطالعاتی مسایل اجتماعی استان ایلام اعلام نمودند.