زندگی با شبکه های اجتماعی نشست «زندگی با / زندگی برای شبکه های اجتماعی» روز دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 در سالن شهید نورانی دانشکده فنی دانشگاه گیلان، توسط دفتر انجمن جامعه شناسی ایران در دانشگاه گیلان و انجمن علمی علوم اجتماعی برگزار شد.

آمار و ارقام رسمی و غیررسمی حکایت از آن دارد که ایرانیان در صدر استفاده کنندگان از شبکه اجتماعی تلگرام قرار دارند. با توجه به عمومیت و وسعت این شبکه اجتماعی در ایران، لازم است تا بر اساس تحقیقات مختلف و نیز تجربه جهانی استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ملاحظات و احتیاط های لازم برای جامعه و به ویژه جوانان تشریح شود.

در این نشست دکتر فردین علیخواه، با نمایش و توضیح ۱۰ عکس و کاریکاتوری که در سال گذشته در سطح وسیعی در شبکه‌های اجتماعی باز نشر شدند به بیان پیامدهای نگران کننده و نیز امیدار کننده شبکه‌های اجتماعی پرداخت. موضوع عکس‌های نمایش داده شده در این سخنرانی عبارت بودند از: شبکه‌های اجتماعی و توجه به تغییرات محیط، تب اعتیاد به عکس سلفی، جزیره‌ای شدن زندگی خانوادگی، اعتماد بنفس ملی، هویت‌های ساختگی ، تعرض به حریم خصوصی، ظهور سلبریتی‌های جدید، تغییر جهان با لایک. وی با نمایش هر یک از عکس‌ها و کاریکاتورهای مرتبط با عناوین یادشده، دیدگاه‌های خود را در این خصوص تشریح کرد. این نشست با پرسش و پاسخ به اتمام رسید.