اعضای انجمن‌ جامعه‌شناسی ایران با مشارکت فعال خود در انتخابات هیات مدیره در اردیبهشت‌ماه 1385 فصلی دیگر از فعالیت‌های جمعی در این نهاد علمی گسترده را رقم خواهند زد. انجمن جامعه‌شناسی ایران در دوره‌های مختلف با مشارکت اساتید و برجستگان علوم‌اجتماعی اداره شده است و همواره در تقویت همکاری‌های صمیمانه و ارزشمند بین اعضای خود مؤثر بوده است.

اعضای انجمن جامعه‌شناسی با حضور خود در انتخابات هیأت مدیره و حفظ ارتباط خود با این انجمن و مشارکت در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های جمعی به‏ویژه در گروه‌های علمی ـ تخصصی و دفاتر استانی امکان گسترش کمّی و ارتقاء کیفی فعالیت‌های انجمن را فراهم ساخته‌اند و امروزه این انجمن با برخورداری از مشارکت اعضا و حسن تدبیر اعضای دوره‏های گوناگون هیأت مدیره، می‌تواند به عنوان یک نهاد علمی فعال و مؤثر به ایفای نقش خود در زمینه های مرتبط بپردازد.

انجمن جامعه‌شناسی ایران به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی غیردولتی در گسترش ارتباطات و تعاملات بین کنشگران فردی، اساتید و اعضای خود در رشته‌های علوم‌اجتماعی خاص تأثیرگذار بوده است و تعلق اجتماعی بین اهالی این رشته‌‌ها در دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و سایر سازمانهای آموزشی، پژوهشی و حرفه‌ای را تقویت کرده است. این انجمن یک گسترة همگانی برای اعضای خود فراهم ساخته است تا بتوانند به دور از محدودیت‌های سازمانی و با نادیده گرفتن تعلقات سیاسی، قومی و ایدئولوژیک خود و تنها بر اساس خردورزی و استعانت از معیارهای علمی و منطقی به گفت‌وگوی آزاد با همدیگر بپردازند و بدینوسیله در تولید، ترویج و نهادینه‌سازی هنجارهای شناختی و اجتماعی و تحکیم اخلاقیات علمی در قلمروی دانش اجتماعی مشارکت داشته باشند.

در همین راستا‏‏، گزارش عملکرد انجمن جامعه‌شناسی ایران به مثابة گزارش هیأت مدیره به مجمع عمومی تهیه شده است که در آخرین شماره خبرنامه و در سایت انجمن به برخی از عناوین آن اشاره شده است. همچنین برنامة مجمع عمومی انجمن جامعه‌شناسی ایران که در سالن ابن خلدون دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران و همزمان با همایش مسائل علوم اجتماعی ایران برگزار می‌شود، ذکر شده است. در عین حال‏ اسامی کاندیداهای عضویت در هیأت مدیره به همراه خلاصه‌ای از مشخصات شغلی و علمی و اهم فعالیت‌های مورد نظر آنها منتشر شده تا اعضای محترم با آگاهی و شناخت بیشتر نسبت به انتخاب اعضای هیأت مدیره نهاد علمی خویش اقدام کنند. بدیهی است که هدف کلیة اعضای انجمن، تداوم خردمندانة فعالیت‌های انجمن و تقویت ارتباطات و تعاملات بین کنشگران فردی و جمعی در قلمروی رشته‌های وابسته و افزایش تأثیرگذاری این نهاد مدنی در زمینه‌های مرتبط و به‏ویژه رعایت اصل فراگیری و ایجاد فضای مشارکت آزاد و فعال برای همه می‌باشد، و به این دلیل اعضای کنونی هیأت مدیرة انجمن پیشاپیش حضور اعضای انجمن در مجمع عمومی اردیبهشت را پاس می‌دارند و از کسانی که آمادگی خود برای عضویت در هیأت مدیره را اعلام کرده‌اند تشکر می‌کنند و برای همکارانی که مسئولیت هیأت مدیرة آتی به آنان محول خواهد شد، آرزوی موفقیت در پیشبرد اهداف جمعی را دارند.