به مناسبت زادروز دکتر غلامحسین صدیقی و روز علوم اجتماعی در تاریخ 12 آذرماه 1398 به همت گروه علوم اجتماعی دانشگاه هرمزگان و با همکاری دفتر دانشگاهی انجمن جامعه شناسی ایران در این دانشگاه و انجمن علمی دانشجویان این دانشگاه، جشن روز علوم اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم که برخی از فارغ التحصیلان جامعه شناسی خارج از دانشگاه نیز حضور داشتند، برنامه‌های متنوعی شامل سخنرانی اساتید جامعه شناسی، معارفه ورودی‌های جدید علوم اجتماعی و تجلیل از دانشجویان برتر این رشته اجرا گردید.

دکتر هدایت الله نیکخواه، مدیر گروه علوم اجتماعی در دانشگاه هرمزگان ضمن تبریک این روز به همه کنشگران علوم اجتماعی بر ضرورت بازاندیشی در جایگاه این رشته تاکید کرد و درخصوص اهمیت تلاش‌های اصحاب علوم اجتماعی برای تغییر این جایگاه سخن گفت.

دکتر سیدرضا هاشمی زاده، جامعه‌شناس و استاد ارتباطات نیز به نقد رویکردهای موجود در جامعه شناسی پرداخت و با اطلاق عنوان «جامعه شناسی زرد» به جامعه شناسی غیر متعهد، خواستار توجه دانشجویان و فعالان این رشته به مسائل و بحران های اجتماعی شد.

دکتر محمود رئوفی پیشکسوت گروه علوم اجتماعی در این دانشگاه نیز به مرور خاطرات و نقل قول‌هایی درباره مرحوم دکتر غلامحسین صدیقی پرداخت و در باب وجوه اخلاقی و انسانی شخصیت دکتر صدیقی مطالبی را عنوان کرد. ایشان همچنین از سه ساحت علمی، سیاسی و اجرایی دکتر صدیقی سخن گفت.

دکتر منصور اخلاقی پور (مدیر کل اسبق اجتماعی استانداری هرمزگان و مدیر پژوهش صدا و سیمای هرمزگان) بر ضرورت کاربردی شدن جامعه شناسی تاکید داشت و تجربیات خود در کاربست بینش جامعه شناختی به منظور حل مسائل اجتماعی و همچنین چالش های پیش روی آن را بیان نمود.

دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم، پخش یک کلیپ با عنوان «از جامعه شناسی چه می دانید؟» ساخته جمعی از دانشجویان جامعه شناسی این دانشگاه و همچنین نمایش فیلم کوتاه «زنگ تفریح» ساخته حدیث دبیده دانشجوی کارشناسی علوم اجتماعی بود.

پایان بخش مراسم نیز تجلیل از دانشجویان برتر این رشته و ارایه هدایایی به ایشان در فضایی پرشور و بیادماندنی بود.

هرمزگان آذر98 1هرمزگان آذر98 2هرمزگان آذر98 3

هرمزگان آذر98 4

هرمزگان آذر98 5

هرمزگان آذر98 7

هرمزگان آذر98 8