مرکز رصد فرهنگی کشورمرکز رصد فرهنگی کشور در زیر مجموعة پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تاسیس شد. مرکز رصد در بستری فناورانه و بین‌سازمانی شکل گرفته و هدف آن تجمیع داده‌ها و اطلاعات فرهنگی و به دست دادن تصویری دقیق و شفاف از وضعیت فرهنگ و هنر ایران است.

در وب‌سایت این مرکز به نشانی www.ircud.irمتن کامل پیمایش‌های ملی نظیر موج اول تا سوم «مصرف کالاهای فرهنگی»، موج اول تا سوم پیمایش «ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان» و بسیاری از گزارش‌ها و اطلاعات فرهنگی و هنری ارزشمند در دسترس عموم قرار دارد.

در بخش «گزارش‌های رصد فرهنگی» این وب‌سایت متن کامل گزارش‌های پژوهشی مهمی با استفاده از جدیدترین داده‌های پیمایشی و ثبتی دربارة «فرهنگ اقتصادی ایرانیان»، «ابعاد فرهنگی و اجتماعی خانواده در ایران»، «ارزش‌های اخلاقی در جامعه ایران»، «وضعیت نشاط اجتماعی در ایران»، «وضعیت نیروی انسانی دستگاه‌های فرهنگی کشور»، «روند تغییرات بودجهٔ فرهنگی کشور در چهار دهه اخیر» و .... منتشر شده است.

«پایگاه داده‌های فرهنگی» از دیگر بخش‌های وب‌سایت مرکز رصد فرهنگی است که نمایش تصویری و نموداری وضعیت موجود شاخص‌های فرهنگی و هنری کشور به زودی در آنجا منتشر خواهد شد.