انجمن جامعه‌شناسی ایران، قصد دارد در چهارچوب پروژه‌های عکاسی خود، و با همکاری انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، متناسب با شرایط ویژۀ امروز جامعۀ ایران تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا، یک کارگاه مجازی «عکاسی و نوشتن» برگزار کند.

این کارگاه توسط آقای علی‌مراد عناصری اجرا می شود و در صورت موفقیت، حاصل این تجربه به صورت عمومی منتشر خواهد شد. به همین منظور، کانال تلگرامی «پروژه‌های زندگی‌نگاری» به نشانی t.me/isalifegraphies و صفحۀ اینستاگرام instagram.com/isalifegraphies برای برگزاری این کارگاه و پیگیری و اجرای این پروژه ایجاد شده است.

برگزاری این کارگاه، در کنار تلاش برای ثبت و بایگانی تجربه‌ها، اسناد و زندگی روزمرۀ ایرانیان، کوششی است برای تغییر و بهبود شرایط روانی و زیستی مشارکت‌کنندگان، در زمانه‌ای که زندگی جمعی و اجتماعی ما دچار مخاطره شده است. این کارگاه به صورت رایگان برگزار می شود، ولی امکان مشارکت مالی به هر مقدار ممکن برای شرکت‌کنندگان در کارگاه یا خیران و نیکوکاران بدون شرکت در کارگاه فراهم است و تمام مبالغ حاصل از این مشارکت توسط انجمن جامعه‌شناسی ایران در اختیار سازمان‌های مردم‌نهاد کمک‌رسان گذاشته شده و به افراد آسیب‌دیده از این بیماری اختصاص خواهد یافت. جزئیات این مورد در اطلاعیۀ دیگری اعلام خواهد شد.
شرط شرکت در این کارگاه، تعهد و امکان روانی و زیستی پیگیری پروژه و انجام تکالیف، دسترسی به اینترنت و تلگرام به صورت روزانه، داشتن دوربین عکاسی یا تلفن همراه دارای دوربین عکاسی، و علاقه به کار جمعی است. علاقمندان به شرکت در این کارگاه لطفا تا تاریخ 27 فروردین 1399 درخواست و رزومۀ خود را، به همراه شمارۀ تلگرام، و ایمیل، به نشانی پست الکترونیک «پروژه‌های عکاسی انجمن جامعه‌شناسی ایران» این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  بفرستند. 
جدای از کسانی که انتخاب و در کارگاه به صورت عملی و پیوسته مشارکت خواهند داشت، حاصل تجربه‌ها، فایل‌ها و موارد دیگر، برای استفادۀ عموم و علاقمندانی که امکان یا فرصت مشارکت در کلاس را نخواهند داشت، در نشانی‌های عمومی، اینستاگرام پروژه‌های عکاسی انجمن جامعه‌شناسی ایران و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، که جزئیات آن به اطلاع خواهد رسید، به اشتراک گذاشته خواهد شد. 
در شرایطی که به همبستگی اجتماعی و ملی و بلکه جهانی برای مقابله با این بحران نیاز است، امید است این اقدام، به اشاعه دانش و بینش مرتبط با موضوع مبارزه با کرونا کمک کند؛ و به کنشگران حوزه عمومی و سیاستگذاران فعال در این امر یاری رساند.