مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی نوآوری در علوم اجتماعی توسط گروه علوم اجتماعی دانشگاه تبریز و معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی با حضور برخی مسئولان دانشگاه تبریز در دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز برگزار شد.

در این مراسم به معرفی گروه و اقداماتی که برای جشنواره انجام شده است پرداخته شد. دکتر علیزاده مدیر گروه علوم اجتماعی دانشگاه تبریز پس از معرفی گروه و تاریخچه آن گفت: رشته جامعه‌شناسی تنها رشته‌ای در میان علوم انسانی است که دارای قطب علمی در دانشکده حقوق و علوم اجتماعی است. همچنین گروه علوم اجتماعی به عنوان یکی از قدیمی ترین گروه های دانشگاه دارای پتانسیل بالا بوده و هم اکنون موسسه تحقیقات اجتماعی ذیل گروه علوم اجتماعی به فعالیت مشغول است.

در ادامه دکتر فاروق امین مظفری به عنوان استاد بازنشسته گروه، فضای گروه علوم اجتماعی و رشته جامعه شناسی را در دانشکده ترسیم کرد و از فرصت ها و چالش‌های این رشته سخن گفت.

دکتر توکل آقایاری هیر، معاون پژوهشی دانشکده پس از معرفی جشنواره ملی نوآوری در علوم اجتماعی گفت: آثار بسیار زیادی به جشنواره ارسال شد اما با توجه به ماهیت جشنواره که تاکید اصلی آن نوآوری بود، تنها بیست اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند. در مرحله سوم از میان بیست اثر نوآور، دو اثر به عنوان اثر برتر دارای نوآوری انتخاب شد.

مدیر اجتماعی دانشگاه تبریز دکتر اصغر ایزدی جیران برگزاری همه فعالیت‌های علمی در فضای مجازی را باعث کاهش ارتباطات در جو دانشگاهی دانست و ادامه داد: قبلاً فضا بسیار بهتر بود. خاطرم هست که کلاس‌های جناب آقای دکتر امین مظفری بسیار بانشاط بود. ایشان درس مردم شناسی را به گونه‌ای تدریس می کردند که برای خود من بسیار جالب بود. امیدوارم اساتید گروه از دانشجویان در کارهای علمی استفاده کنند. دانشجویانی که فعال بوده و به علم اهمیت می‌دهند.

دکتر تقی زاده، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان پیرامون ارتباط تنگاتنگ معاونت و انجمن‌های علمی گفت: معاونت فرهنگی همیشه از انجمن‌های علمی حمایت کرده است و این را رسالت خود می‌داند.

در پایان مراسم، تندیس، تقدیرنامه و هدیه نقدی جشنواره ملی نوآوری در علوم اجتماعی به سعید مبیّن شهیر از دانشگاه تبریز برای پیشنهاد توسعه مدل واکسیناسیون اجتماعی و ولی اله شمسی از دانشگاه شهید بهشتی برای اثر بازنمایی انحرافات اجتماعی در موسیقی زیرزمینی ایران اهدا شد و از تلاش های دکتر فاروق امین مظفری تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است جشنواره ملی نوآوری در علوم اجتماعی در حال حاضر یکی از جشنواره‌های معتبر در زمینه نوآوری های علوم اجتماعی بوده و توسط دانشگاه تبریز و معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و با همکاری انجمن جامعه‌شناسی ایران، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی، اتحادیه انجمن‌های علوم اجتماعی کشور، انجمن علمی رفاه اجتماعی ایران و دیگر نهادهای علمی برگزار می‌شود.

جشنواره نوآوری علوم اجتماعی دی1400