شری ترکلترجمه: دکتر میترا ایلواری

شری ترکل (Sherry Turkle) استاد تمام جامعه‌شناسی علم و فناوری در مؤسسه فناوری ماساچوست و مدیر موسس ابتکار MIT در زمینه فناوری و خود، و جدیدترین اثر وی بازیابی گفتگو: قدرت کلام در عصر دیجیتال است. او می‌نویسد:

شاید ما بتوانیم از وقت خود با دستگاه‌­های دیجیتالی خود برای تجدید نظر در اجتماع دیگری که می توانیم از طریق آنها ایجاد کنیم، استفاده نماییم. در نخستین روزهای فاصله اجتماعی ویروس کرونا، اولین نمونه‌های الهام بخش را مشاهده نمودیم. یو -یو ما استاد ویلنسل یک کنسرت زنده از آهنگی که به او قوت قلب می دهد، ارسال کرد. لائورا بنانتی رهبر تئاتر برادوی، نوازندگان موزیکال دبیرستانی را که قصد نداشتند در آن نمایش ها حضور پیدا کنند، دعوت می کند تا اجراهای خود را برای او ارسال کنند. او به عنوان ناظر خواهد بود و لین مانوئل میراندا نیز به این کمپین می پیوندد و قول تماشای آن را نیز می دهد.

مؤسسین شرکت‌ها برای گوش دادن به آوازها وقت می‌گذارند. این زندگی متفاوت به صفحه نمایش از ناپدید شدن به یک بازی ویدئویی تا پرداختن به تصویر الکترونیکی (تصویر پروفایل) هر شخص می باشد. این شکستن یک رسانه با سخاوت و همدلی انسانی است. این در حال جستجو است و می‌­پرسد: چه چیزی را می‌توانم به صورت واقعی ارائه دهم؟ من یک زندگی، یک تاریخ دارم. مردم به چه چیزهایی نیاز دارند؟ اگر به جلو حرکت کنیم، بیشترین غرایز انسانی خود را در دستگاه‌­های خود اعمال می­کنیم، این یک میراث قدرتمند کووید-19خواهد بود. نه تنها با هم، بلکه با هم به تنهایی.

 

منبع: POLITICO Coronavirus Daily Update - POLITICO