مجری: زهرا قاسم زاده

مرحله اول طرح ملی گفتگوی خانواده در شهر قدس، در تاریخ 30 مهرماه 1398 برگزار شد. بعد از آن برای برگزاری کارگاه‌های مرحله دوم هماهنگی صورت گرفت و از دی ماه 1398 مرحله دوم طرح ملی گفتگوی خانواده در شهر قدس آغاز گردید و پس از برگزاری اولین کارگاه‌ها، به دلیل شیوع ویروس کرونا کارگاه ها نیمه تمام ماند. پس از تقریباً یک سال از آغاز مرحله دوم طرح، با هماهنگی‌های صورت گرفته، سایر کارگاه های مرحله دوم در روزهای 9 تا 11 بهمن ماه 1399 با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برگزار گردید.

در مجموع افراد حاضر در کارگاه‌های مرحله دوم در هر گروه ذینفع (پدران، مادران، فرزندان) در مجموع بین 40 تا 50 نفر بودند و کارگاه‌های مذکور با همکاری سازمان های مردم نهاد و فرمانداری شهر قدس برگزارشد.

پرسش کلیدی طرح شده در این کارگاه ها عبارت بودند از:

1- ویژگی‌های یک خانواده مطلوب چیست؟

2- موانع شکل‌گیری خانواده مطلوب چیست؟

3-  پیامدهای موانع شکل‌گیری برای خانواده چه خواهد بود؟

افراد شرکت‌کننده در کارگاه‌ها این مسائل را به طور فردی و گروهی بررسی کرده و نتایج را در گروه بزرگ به اشتراک گذاشته و در مورد آن گفتگو نمودند. در پایان بر خود لازم می دانم از  خانم شمخالی (مشاور امور بانوان فرمانداری قدس( جهت هماهنگی برگزاری کارگاه‌ها در بهمن ماه 99 و خانم زهرا گنجعلی (تسهیلگر همکار) که در برگزاری کارگاه های سال 98 همکاری نمودند، سپاسگزاری نمایم.

گزارش تکمیلی این کارگاه‌ها را اینجا بخوانید.


*تصاویری که بدون ماسک است مربوط به کارگاه های برگزار شده در دی ماه 1398 است.

شهر قدس کارگاه شش گانه1

شهر قدس کارگاه شش گانه2

شهر قدس کارگاه شش گانه3

شهر قدس کارگاه شش گانه4

شهر قدس کارگاه شش گانه5

شهر قدس کارگاه شش گانه6

شهر قدس کارگاه شش گانه7

شهر قدس کارگاه شش گانه8

شهر قدس کارگاه شش گانه9

شهر قدس کارگاه شش گانه10