کارگاه هفتم جمع بندی و نتیجه شش کارگاه قبل است که در هر یک از کارگاه های گذشته از تعدادی از افرادی که تمایل به شرکت در کارگاه هفتم را داشته اند ثبت نام به عمل آمد.

کرمانشاه 11شهریور98 1

کارگاه هفتم در شهر کرماتشاه در روز دوشنبه 11 شهریور ماه از ساعت 8 الی 16 برگزار شد و حدود 25 نفر در آن شرکت داشتند. لازم به ذکر است که 40 نفر برای حضور در کارگاه های قبلی اعلام امادگی کرده بودند اما در نهایت 25 نفر در کارگاه حاضر شدند. کمک تسهیلگران کارگاه‌های شش گانه نیز در این جمع حضور داشتند.

کرمانشاه 11شهریور98 2

در این کارگاه بعد از اعلام قوانین، از افراد خواسته شد تا خود را معرفی کرده و یک نکته مثبت از ویژگی‌های خود را بیان کنند و سپس از افراد خواسته شد که نظرات خود را با ارجاع به تجربیات شخصی خود از گفتگو و موانع آن در خانواده بیان کنند. بعد از شنیدن نظرات افراد شرکت کننده، تسهیلگر جدول تفاوت بحث و گفتگو را در اختیار شرکت کنندگان قرار داد و با استفاده از آن افراد گقتگوی خود را با در نظر داشتن جداول ادامه دادند.

طبق پروتکل، برآیند موضوعات مطرح شده در شش کارگاه نخست بر روی برگه‌های بزرگ روی دیواری قابل دید برای همه، نصب شد و از افراد خواسته شد در گروه‌های سه گانه مادران، پدران و فرزندان قرار گیرند و موضوع مورد نظر خود از میان برگه‌های نصب شده برگزینند تا گفتگوهای سه جانبه شکل گیرد. این گفتگوها در سه مرحله تا بعد از ظهر ادامه پیدا کرد و هر بار موضوعی انتخاب شد و در گفتگوی سه جانبه آخر ترکیب گروه بندی افراد از حالت گروه های ذینفع خارج شده و ترکیبی از پدر و مادر و فرزند را  در یک گروه داشتیم که یک موضوع مشترک را باهم انتخاب کرده و بعد نمایندگان هر گروه در fish bow  شرکت کردند.

کرمانشاه 11شهریور98 3

در پایان هر گفتگوی سه نفره از شرکت کنندگان خواسته شد به اصول ده گانه گفتگو باز گردند و مواردی را که این اصول رعایت یا نقض کرده‌اند به کمک یکدیگر مرور کنند که این مورد به باز اندیشی در اصول گفتگو و اصولی که در کارگاه صحبت شد کمک کرد.

کرمانشاه 11شهریور98 4