نشست روز چهارم خرداد ماه سال 88، در گروه علمی- تخصصی مطالعات زنان انجمن جامعه‌شناسی ایران، با عنوان "فضایی در شهر برای زنان آسیب‌دیده"، به بررسی کارکردهای مرکزی با عنوان "خانه خورشید" اختصاص داشت. این مرکز ترک اعتیاد در محله دروازه غار، یکی از جنوبی‌ترین و فقیرترین محلات شهر تهران واقع است که برای کمک به ترک اعتیاد زنان راه‌اندازی شده است.
در جلسه گروه مطالعات زنان در این رابطه، ابتدا فیلم "حیاط خلوت خانه خورشید"، به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد نمایش داده شد و سپس بحث و گفت‌وگوهایی درباره اهداف، کارکردها و مشکلات پیش روی این مرکز، با حضور سرور منشی‌زاده، مسئول آن، صورت گرفت.
از جمله موضوعاتی که در این بخش مورد پرسش قرار گرفت، روش‌های به کار گرفته شده در مرکز برای ترک اعتیاد زنان، رابطه مرکز با دولت و مشکلات آن در برخورد با همسایگان بود. منشی‌زاده درباره مشکلات درون محله، توضیح داد که اوایل با مسائل و مخالفت‌هایی روبرو بوده‌اند ولی کم‌کم با راه‌کارهایی تلاش کردند کاری کنند که همسایگان این مرکز را به چشم یک معضل نبینند. از جمله این راه‌کارها، معرفی خانه خورشید به عنوان مرکزی در نظارت مستقیم بهزیستی، اعطای بن و کالا به خانواده‌های نیازمند، بیمه تعدادی از ساکنان منطقه و ... بوده است.
منشی‌زاده همچنین در سخنان خود، با تأکید بر اینکه اعتیاد به هیچ وجه مختص جامعه فقیر نیست؛ خاطرنشان کرد که با این وجود، در نظر گرفتن فضاهای تسهیل‌گر و ارائه دهنده خدمات در سطح شهر و توجه ویژه به اقشار کم‌درآمد جامعه بسیار می‌تواند در حل این معضل مفید باشند.