به همت انجمن جامعه‌شناسی ایران- شعبه مازندران و با همکاری انجمن علمی دانشجویی، همایش"روز علوم اجتماعی" در روز یکشنبه ١٢ آذر ١٤۰٢ در آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران برگزار گردید.

در ابتدای این همایش, دکتر محمود شارع‌پور (مدیر شعبه مازندران انجمن جامعه‌شناسی ایران) و دکتر یعقوب فروتن(استاد مشاور انجمن علمی جامعه‌شناسی دانشگاه مازندران) ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان در این همایش، مطالبی را درباره ضرورت و اهمیت نکوداشت شخصیت‌های برجسته علمی از جمله زنده‌یاد دکتر صدیقی بیان کردند.

در ادامه کلیپی از زحمات و فعالیت های دکتر صدیقی در تربیت نسل اول جامعه شناسان ایرانی و توسعه رشته جامعه شناسی اکران شد. سپس تعدادی از دانش‌آموختگان رشته علوم اجتماعی دانشگاه مازندران در طی سه دهه اخیر شامل: دکتر محمدمهدی فرزبد، دکتر معصومه محمودیان، دکتر معصومه اشتیاقی، دکتر امیر هاشمی مقدم، نصرت‌السادات طاهرپور و نرگس آذری, وارد گفتگوی بین نسلی شده و مطالبی را در زمینه تجربیات و تأثیرات تحصیل در رشته علوم اجتماعی را بیان کردند. در ادامه، دکتر حسین صدیقی فرزند زنده یاد دکتر غلامحسین صدیقی مطالبی در خصوص ویژگی های ایشان از جمله تاکید بر اهمیت اخلاق در علم بیان نمودند.

در پایان این همایش علمی، دانشجویان عضو انجمن علمی جامعه‌شناسی به پاس برپایی شکوه‌مند همایش "روز علوم اجتماعی" در دانشگاه مازندران مورد تشویق اساتید و دانشجویان حاضر قرار گرفتند. این نشست علمی که با استقبال چشمگیر اساتید و دانشجویان همراه گردید، از طریق صفحه مجازی اینستاگرام انجمن علمی جامعه‌شناسی دانشگاه مازندران نیز به‌طور هم‌زمان و زنده پخش شد.

 

روز علوم اجتماعی مازندران1

روز علوم اجتماعی مازندران2