لوگوی انجمن جامعه شناسی ایرانمتاسفانه خبردار شدیم که به بهانه برگزاری انتخابات هیات مدیره انجمن جامعه شناسی ایران، مطالبی حاوی تخریب و اتهام‌زنی بر علیه برخی کاندیداها و در دفاع از انجمن و شماری از کاندیداهای دیگر، به صورت بی‌نام و نشان منتشر شده است.

هیات مدیره انجمن جامعه‌شناسی ایران این شیوه‌ها را کاملاً غیراخلاقی و مغایر با قواعد یک انتخابات سالم در یک انجمن علمی مدنی و مبتنی بر همکاری داوطلبانه دانسته و به شدت محکوم می‌کند. توسل به چنین شیوه‌ها و دسته بندی‌هایی فضای رقابتی سالم را مخدوش می‌کند و برای انجمن و حتی کاندیداهایی که ظاهراً از آنها حمایت شده زیانبار است.
ترجیح افرادی برای مدیریت انجمن بر افرادی دیگر و تبلیغ برای آنها طبیعی و حق همه اعضای انجمن است اما توسل به شیوه‌های غیر اخلاقی برای تخریب افراد امری مذموم و بسیار زیانبار است و بیش از هر چیز همبستگی اعضای انجمن را هدف قرار داده و فضای کدورت، نفرت و دسته‌بندی‌هایی را که مخرب کارکرد انجمن است، تقویت می‌کند. انجمن یک نهاد علمی است و فرهنگ انتخابات آن هم باید با کارکرد علمی آن تناسب داشته باشد.
انتظار می‌رود اعضای محترم انجمن در چند روز مانده به انتخابات، با حساسیت نسبت به برگزاری یک رقابت وانتخابات سالم، از بازپخش چنین اطلاعیه‌ها و مطالب فاقد امضا و هویت شناخته شده موکدا پرهیز کنند و بی‌توجه به چنین رویه‌ها و مطالبی، بر اساس شناختی که حاصل تجربه و کنشگری آنها در اجتماع علمی است، از میان کاندیداهای محترم افرادی را که برای اداره انجمن شایسته‌تر می‌دانند برگزینند. انتخاب جمعی اعضا هر چه باشد محترم و ضامن تداوم رشد و بالندگی انجمن جامعه‌شناسی ایران است.

هیات مدیره انجمن جامعه شناسی ایران

21 خرداد 1401