به نام خداوند جان وخرد

اعضای محترم انجمن جامعه شناسی ایران
با سلام و احترام
لوگوی انجمن جامعه شناسی ایرانمتاسفانه در روزهای اخیر، بیانیه‌ای بدون امضا علیه برخی نامزدها و در ظاهر با هدف حمایت از انجمن و عده‌ای دیگر از نامزدها منتشر شده است. ما به‌کارگیری این قبیل شیوه‌های غیرشفاف و شائبه برانگیز را اقدامی غیراخلاقی می‌دانیم که با ایجاد فضایی غیرسازنده و دامن زدن به کدورت، بی‌اعتمادی و سوءظن، به همبستگی اجتماع علمی لطمه می زند. 
معتقدیم که انتخابات انجمن علمی به عنوان یک نهاد مدنی و مبتنی بر همکاری داوطلبانه، متناسب با هنجارهای حاکم بر این نوع اجتماعات، باید مبتنی بر انصاف، عقلانیت و شفافیت باشد. از این رو توسل به شیوه‌های مغایر با روح فعالیت انجمنی را خلاف اهداف بنیادین این نوع نهادها می‌دانیم. بر این اساس ضمن پرهیز دادن عموم مخاطبان و علاقمندان به انجمن از همراهی یا دامن زدن به چنین اقداماتی، اعضای انجمن را به مشارکت خردمندانه و آرام در انتخابات پیش رو دعوت می کنيم.
 
۲۳ خرداد ۱۴۰۱
نامزدهای انتخابات هیات مدیره و بازرسی انجمن جامعه شناسی ایران

بهاره آروین، شیرین احمدنیا، علی‌اصغر اصغری، منصوره اعظم آزاده، فاضل الیاسی، محمد حسین بحرانی، احمد بخارایی، سمیه توحیدلو، مریم جمشیدی، اسماعیل خلیلی، مهدی کرمانی، علی اصغر (پوریا) گل محمدی، ابوالفضل مرشدی، رحیم محمدی، سیامک زندرضوی، سعید معیدفر، سمیه مومنی، اسدالله نقدی، علی نوری، مریم یارمحمدتوسکی