نشست گروه علمی-تخصصی جامعه شناسی احساسات روز یکشنبه 25 مهر ماه 1395 در سالن جلسات انجمن جامعه شناسی ایران برگزار شد. در این نشست قسمت دوم فیلم احساسات انسان، محصول کشور فرانسه درسال 2015 و توسط "برتراند" ساخته شده است، توسط مهدی عرب نژاد به نمایش در آمد.

این فیلم مستند از افراد مختلف در کشورهای مختلف که از تجارب زندگیشان سخن می گویند، تهیه شده است. در هر گونه تجربه، این افراد از تجربه احساسی خود در موقعیت های مختلف سخن گفته اند. احساس غم و خشم که در موقعیت فقر و نداری تجربه شده، احساس غم و اندوه تجربه شده در مهاجرت و مشکلات مربوط به آن، احساس ترس تجربه شده از بیکاری و بی عدالتی دولت ها نسبت به کارگران صحبت می کنند. در قسمتی از فیلم ، افراد از تجربه احساس شرم و گناه در همجنسگرایی و بازتاب رفتار دیگران با خودشان حرف زدند. تسری احساسات در این زندگی به زندگی پس از مرگ در صحبت های زن پیری که فرزندانش سعی می کردند او را شاد کنند، مطرح شد. احساس خوشبختی در زندگی در موقعیت های مختلف که گاه متعارض هم بودند، بیان شد. انسانها از احساس حقارت و افسردگی و سپس طغیان برآمده از انتظارات تأیید نشده در نقشهای محوله اجتماعی را مطرح کردند. احساس ترس از دیده نشدن و مهم نبودن در دنیای امروز و احساس غم در هدر رفتن زندگی در دنیای مصرفی امروز از تجربیات افراد مختلف بود.

بعد از نمایش فیلم، حضار نظرات خود را مطرح کردند. تبیین‌های مطرح شده در تجربه احساسات اجتماعی چون تئوری قدرت – جایگاه و تئوری فرهنگی که در فیلم مصادیق بسیاری در تأیید این نظریه‌ها وجود داشت توسط دکتر ترکمان مطرح گردید.