IMG 20150901 WA0014ظهر روز یکشنبه 8 شهریور 1394 نشست گروه جامعه شناسی تفسیری انجمن جامعه شناسی ایران در محل دانشکده علوم اجتماعی داشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

در این نشست که با حضور دکتر مهرداد نوابخش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دکتر محمد امین قانعی راد، رئیس انجمن جامعه شناسی ایران، دکتر افتخارزاده، رئیس دانشکده علوم اجتماعی، دکتر اکبریان، معاون دانشکده علوم اجتماعی و دکتر تنهایی، مدیر گروه جامعه شناسی تفسیری برگزار گردید، جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی این رشته و اعضای گروه جامعه شناسی تفسیری حضور داشتند.

در ابتدای جلسه دکتر تنهایی ضمن خیر مقدم به میهمانان و بیان اجمالی خلاصه ای از فعالیت های گروه نوبنیان جامعه شناسی تفسیری بر لزوم ارتباط بیشتر و گسترده تر بین دانشگاه آزاد اسلامی و انجمن جامعه شناسی ایران تأکید کرد. وی افزود:«ما باید از ظرفیت های موجود در این دو مجموعه در مسیر توسعه جامعه شناسی کشور بهره برداری کنیم». او اظهار امیدواری کرد گروه جامعه شناسی تفسیری بتواند با استفاده از همه پتانسیل های موجود و با توجه به همدلی و اندیشه مثبتی که در مسئولین هر دو نهاد وجود دارد، گامی موثر در جهت تبیین و توسعه پارادایم تفسیرگرایی بردارد.

در ادامه دکتر نوابخش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، از شکل گیری این حرکت قدردانی و بر لزوم ایجاد تعامل بین دانشگاه آزاد اسلامی و انجمن جامعه شناسی ایران تأکید کرد. وی خاطر نشان ساخت: اهمیت این رشته تا اندازه ای است که هنوز بالاترین گرایش را دارد و بر لزوم گسترش این گونه تعاملات بین دانشگاهها و سازمانهای مردم نهاد تاکید نمود.

سپس دکتر قانعی راد ضمن ابراز خرسندی از توسعه تعاملات بین دانشگاه و انجمن گفت: جامعه شناسی رشته ای بسیار مهم است. او در مورد کیفیت آموزش‌های آکادمیک ابراز نگرانی کرد و شرط توسعه جامعه شناسی را عمق بخشیدن به مباحث، کارهای دقیق و تمرکز بر اندیشه ها و اندیش ورزان دانست. وی گفت: با توجه به این که دانشگاهها به دلیل نوع مأموریت توان این تغییر روش را ندارند، انجمن جامعه شناسی ایران با طراحی دوره های خاص در حوزه های تخصصی و مردمی (عمومی) نسبت به تمرکز بیشتر بر موضوعات و نظریات جامعه شناسی اقدام خواهد نمود. وی همچنین افزود:« تکرار نظریات گذشتگان چه سودی برای توسعه دانش جامعه شناسی دارد؟ من به کسانی علاقه مندم که برای خود صاحب school هستند و آقای دکتر تنهایی از این افراد هستند که برای خود سبک دارند و پای حرف خود ایستاده اند. دکتر قانعی راد ابراز امیدواری کرد که گروه جامعه شناسی تفسیری بتواند با استفاده ازاین فرصتها در تبیین این پارادایم فکری موفق باشد.

در پایان رئیس انجمن جامعه شناسی ایران به اتفاق مدیر گروه تفسیری دکتر تنهایی، دبیر گروه، بی تا مدنی و شورای مدیریت گروه تفسیری (خسرو کلانتری، اشرف السادات پیرو نذیری) از دفتر این گروه در دانشکده بازدید کردند.

IMG 20150902 WA0001

IMG 20150901 WA0007

IMG 20150901 WA0001