مجری و تسهیل گر سطح یک: آرمان حیدری*

شش کارگاه نیم روزه گفتگوی خانوده، در شهر دیشموک، به تفکیک برای پدران (2 گارگاه)، مادران(2 کارگاه)، پسران و دختران، هر کدام یک کارگاه، در آذرماه 1398 برگزار شد.

در این کارگاه‌ها حداقل 25 و حداکثر 45 نفر مشارکت داشتند. در فرایند برگزاری کارگاه‌های مذکور محمد نوروزی و رحمان صداقتمند، در تمام مراحل تعیین و دعوت از مشارکت کنندگان تا اجرا و برگزاری کارگاه‌ها با اینجانب همکاری نمودند که لازم می دانم صادقانه و صمیمانه از آنها تشکر نمایم. بدون تردید برگزاری این کارگاه‌های با کیفیت و بی نظیر؛ حداقل از نظر نداشتن دغدغه بابتِ تعداد و تنوع مشارکت‌کنندگان در کارگاه‌های متعدد، بدون حضور و همکاری این دو بزرگوار امکان پدیر نبود.

هر چند باید گفت محمد نوروزی، رئیس ادارۀ آموزش و پرورش شهر دیشموک، در راستای دعوت از مشارکت‌کنندگان، تهیۀ مکان برگزاری کارگاه‌ها، تأمین وسیلۀ نقلیه برای برگزاری دو کارگاه مادران در دلی و دختران در دبیرستان صدیقه کبری، و تدارک اسکان برای اینجانب همکاری همه جانبه‌ای داشتند که برای ایشان توفیق روزافزون آرزومندیم و از ایشان تشکر ویژه می‌نمایم.

همچنین از کلیه دست اندرکاران دیگری که به نوعی در انجام خدماتی مانند عکاسی و فیلم برداری (اسفندیار فرامرزی)، همکاری در حین اجرا (فرامرز مهربانی پور و حیات لایقی)  همکاری داشتند، سپاسگزارم. محل برگزاری 4 مورد از کارگاه‌­های شش گانه در ادارۀ آموزش و پرورش شهر دیشموک، یکی از کارگاه مادران در مدرسۀ راهنمایی منطقۀ دلی؛ و کارگاه دختران در دبیرستان صدیقۀ کبری بوده است.

محور اساسی کارگاه‌ها حول سه محور و سؤال اساسی بود:

1) مشارکت کنندگان مهمترین ویژگی‌های یک خانواده مطلوب و ایده آل را چه چیزهایی می دانند؟؛

2) مهمترین موانع شکل گیری یک خانوده مطلوب از نظر مشارکت کنندگان چیست؟؛

3) مهمترین مسألۀ خانواده‌ها از نظر آنها چیست؟ ریشه‌ها و پیامدهای این مسأله چیست؟

برای اطلاع بیشتر اینجا را کلیک کنید.

دیشموک کارگاه شش گانه1

دیشموک کارگاه شش گانه2

دیشموک کارگاه شش گانه3

دیشموک کارگاه شش گانه4

دیشموک کارگاه شش گانه5

دیشموک کارگاه شش گانه7

دیشموک کارگاه شش گانه8

دیشموک کارگاه شش گانه9

دیشموک کارگاه شش گانه10

دیشموک کارگاه شش گانه11

 

 


*استادیار و عضو گروه علوم اجتماعی دانشگاه یاسوج، نمایندۀ وقت انجمن جامعه شناسی ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید