دفتر انجمن جامعه شناسی ایران در لرستان ساعت 6 صبح جمعه بیست و سوم فروردین ماه 1398 با همراهی جمعی ازاعضای خود سفر یک روزه ای را برای ارزیابی سریع وعلمی وضعیت مناطق سیل زده شهرستان پلدختر برنامه ریزی کرد.

در این بازدید که با وسیله نقلیه عمومی(مینی بوس) انجام گرفت شرکت کنندگان در طول مسیرحرکت و در یک فضای صمیمی به شکل بحث گروهی جنبه های مختلف مساله و شیوه های ورود به میدان و تکنیک های گرداوری اطلاعات را مورد بحث قرار دادند. بعد از ورود به شهر پلدختر تیم انجمن ابتدا از طرف آقای اردشیربهرامی عضو انجمن جامعه شناسی لرستان و کارشناس سازمان بهزیستی کل کشورمورد استقبال قرار گرفت .

سفر انجمن به پلدختر

ایشان به همراه تیم روانشناختی محب که از ابتدای سیل در شهر پلدختر ساکن شده بودند گزارشی از اقدامات انجام شده تیم مداخله ای وهمکارشان را ارایه کردند. سپس تیم انجمن با تقسیم به گروه های چند نفره به بازدید میدانی در سطح شهر پرداختند. بعد از صرف ناهار نیز راهی روستای سیل زده چم مهر که خسارت بسیار زیادی از این سیل دیده بود شدند و در ساعت 8 شب پلدختر را به مقصد خرم اباد ترک کردیم. در طول مسیر یافته ها و مشاهدات مان را به بحث گذاشتیم.

از اقای مراد طولابی و علیرضا طهماسبیان که زحمت میزبانی وتدارکات را در طول سفر به عهده داشتند سپاسگذاری می شود.

شرکت کنندگان:

محمود مرادی-علیرضا طهماسبیان- سلیمان میرزاپور- امین روشن پور- بهزاد داوری- مریم ملکی صادقی- زهرا مرادی کمالی- حدیث بگری- عارف شاکرمی- نرگس پیرحیاتی- روح الله گلمرادی- مراد طولابی- مجتبی ترکارانی

گزارشی از روایت چند نفر از شرکت کنندگان این بازدید علمی را اینجا بخوانید.